lørdag 1. september 2012

Mitt første inntrykk av medie-faget

Velkommen til min blogg! Mitt fulle navn er Marte Elise Markmanrud og er født og oppvokst i Kongsberg. Jeg har ulike programfag i andre klasse på Kongsberg Videregående Skole og ett av dem er medier og informasjonskunnskap.
Årsaken til at jeg valgte et fag som dette var først og fremst at det virket interessant og spennende i forhold til andre fag. Det å redigere bilder, lage video og få kunnskap om hva som ligger bak alt som har med medier å gjøre, virket nytt og annerledes enn hva jeg er vant til fra første klasse. Media-klassen virker som en stor og hyggelig gjeng som tar deg godt i mot! Det er med på å skape et godt miljø og lage god stemning.

Lærermålene i faget virket interessante og lignet på noe jeg kunne tenkt meg på forhånd. Finne kunnskap om redigering, det å ta bra bilder og det å lære seg å lage gode filmer, gjorde at jeg visste at dette var et fag jeg skulle velge. Senere i løpet av dette året skal vi også besøket NRK-huset for å få et mer realistisk og bedre syn på hva media egentlig er.

Vi har akkurat gjort oss ferdige med et animasjonsprosjekt, hvor oppgaven var å animere en film om deg selv. Du skulle få frem basisinformasjon, som hva du driver på med på fritiden osv., men også hvem du egentlig er som person. Om du ønsker å se animasjonen kan du se den her


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar